Psychologia sprzedaży i obsługi klienta

1. O decyzji zakupowej mogą decydować już pierwsze minuty rozmowy
• Wymagania dzisiejszego rynku a nasze umiejętności.
• Specyfika dzisiejszego rynku a oczekiwania klientów.
• Budowanie wizerunku profesjonalnego sprzedawcy / rzetelnej firmy.
• Dostosowanie wypowiedzi do naszego rozmówcy.

2. Budowanie relacji, jako narzędzie budujące przewagę konkurencyjną
• Typologia klientów.
• Umiejętność rozpoznawania typu klienta: słuchanie, zadawanie pytań, parafraza.
• Budowanie relacji poprzez dopasowanie się do klienta.
• Zwroty perswazyjne w odniesieniu do danego typu klienta (przekonywanie).
• Psychologiczne mechanizmy w kontaktach z klientem: negatywna projekcja; reguła wzajemności; odzwierciedlenie.

3. Nie daj się zaskoczyć! Znajomość swojej oferty i umiejętność kontrargumentowania
• Budowanie swojej pozycji sprzedażowej.
• Konkurencyjność mojej oferty / usługi.
• Co mogę zaproponować – alternatywy.

4. Jak radzić sobie z najczęstszymi „grami handlowymi” klientów na początku rozmów?
• Przykładowe otwarcia spotkań/rozmów.
• Trening najczęściej spotykanych gier handlowych: klient ma tylko „5 minut” czasu; nowy handlowiec u klienta; promocja u konkurencji; klienta interesuje wyłącznie cena; klient zadowolony z konkurencji nie widzi potrzeby zmian.

5. Cena nie zawsze jest najważniejsza
• Psychologia postrzegania ceny – jak można oszukać mózg?
• Narzędzia radzenia sobie z obiekcjami cenowymi.

6. Techniki finalizacji sprzedaży
• Rozpoznawanie sygnałów gotowości do zakupu – motywy zakupowe.
• Zgadzanie się – oferta ostateczna, „asy w rękawie”.
• Techniki przyspieszające finalizację sprzedaży.
• Zadowolony klient – jak pozyskać rekomendacje i zdobyć kolejnych klientów?

Sekretarka_08-2017

Koszt szkolenia 1-dniowego wynosi:
499 zł zł netto/1 os.

Sprawdź poniżej terminy i lokalizacje szkoleń