Kompendium handlowca - sprzedawcy
Jak ważny jest to obszar działalności firmy, świadczy opinia ekspertów. Z wielu badań i obserwacji wynika, że przewaga konkurencyjna to nie tylko świetny, innowacyjny produkt, usługa. Liczy się przede wszystkim jakość obsługi klienta i umiejętności sprzedających. Biegłość, postawa sprzedawcy, dobra komunikacja z klientami, powoduje, że rosną nie tylko wyniki sprzedaży. O wiele bardziej istotna jest wielka baza powracających, lojalnych, zadowolonych nabywców.
Fachowość postępowania sprzedawcy jest również towarem handlowym. Szkolenie, poprzez intensywny, angażujący przebieg, dobrą atmosferę, wpływa na wzrost kompetencji; uniwersalnych, (wysoka kultura osobista), specyficznych (zainteresowanie branżą), osobistych (autoprezentacja), zawodowych (znajomość produktu własnego i konkurencji) oraz dotyczących stanowiska (zdolność samoorganizacji). Dobre przyjęcie, pozytywna atmosfera, stwarza okazję do stworzenia świetnego wizerunku, dobre wieści rozchodzą się szybko. Dział obsługi klienta, ze swoją wysoką kulturą, skoncentrowaniem na kupującego i jego potrzebach, szybko przełoży się na mierzalne wyniki finansowe firmy.
Kompendium handlowca – sprzedaż i obsługa klienta.
Przykładowe tematy:
- Komunikacja i zarządzanie kontaktami z klientami.
- Autoprezentacja i prezentacja produktu, usługi.
- Techniki sprzedaży z elementami pozyskiwania klientów konkurencji.
- Skuteczne rozmowy telefoniczne.
- Asertywność i zarządzanie czasem pracy handlowca.
- Zarządzanie relacjami z klientem – budowanie pozytywnego wizerunku firmy.
- Cross –selling i up-selling – jak zmaksymalizowac zysk z jednej transakcji.
- Merchandising – marketingowe techniki ekspozycji.
- Negocjacje z sieciami
- NLP w biznesie.
- Telefoniczna obsługa klienta.
- Profesjonalna obsługa reklamacji.
- Obsługa trudnego klienta – radzenie sobie z obiekacjami i zastrzeżeniami klienta.
- Psychologia sprzedaży.
- Skuteczne negocjacje biznesowe.
- Wywieranie wpływu,techniki perswazji – jak realizować założone cele.